Fotky s domácími mazlíčky patří k předvolebnímu evergreenu, který má „zlidštit“ jednotlivé politiky. Zřejmě z toho důvodu se nechal se svojí kočkou na klíně před několika dny vyfotografovat jeden z kandidátů na prezidenta Pavel. „Naše Micka taky ráda oddychuje ve flanelu,“ napsal generál ve výslužbě na Facebooku.
V podobně laděném marketingu je zběhlý také tým kolem expremiéra Babiše, který se rád fotí se svými psy nebo jak krmí surikaty a lemury na farmě Čapí hnízdo. Tentokrát se však vyfotil překvapivě s kočkou.
„Přišel jsem k dobré známé na návštěvu a taky jsem byl zvědavý na jejího kocoura Maxe, podle rodokmenu je to Don Juan, je mu osm měsíců,“ napsal předseda hnutí ANO na Facebooku.
Nápadné podobnosti obou fotografií si však všimnul sám Pavel, který poznamenal, že by si měl Babiš obléci rovnou také stejné oblečení. „Tak co, pane předsedo, bude i flanelka?“ ptal se na Facebooku.
Pavel se do Babiše v poslední době pouští pravidelně. Vyčítá mu mimo jiné také jeho vztah k maďarskému premiérovi Viktoru Orbánovi.
Podle politologa Jana Kubáčka se však může taková taktika Pavlovi vymstít. „Touto formou se snaží dát o sobě vědět, protože si uvědomuje, že mu začal relativně ujíždět vlak a přestal být automatickým vyzyvatelem Andreje Babiše, takže se snaží opticky znovu dostat do konfliktu s ním, aby nebyla zvažovaná jiná volba. Má to svoji logiku, ale v takovém souboji je potřeba, když nastavujete také vlastní témata, aby to nebyla automaticky pouze negace soupeře, což se teď Petru Pavlovi stává,“ sdělil nedávno pro CNN Prima NEWS.
„Další komplikací je, že tím může odrazovat část váhajících voličů mezi Babišem a Pavlem, kteří o něm byli ochotní uvažovat, jelikož držel podobná témata jako Babiš, i když třeba nabízel méně konfliktní variantu a konstruktivnější způsob, ale tohle jim moc připomíná černobílé vidění světa, a to příliš nefunguje,“ doplnil.